The River Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Myrthe en Lisa - WaarBenJij.nu The River Kwai - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Myrthe en Lisa - WaarBenJij.nu

The River Kwai

Door: Myrthe en Lisa

Blijf op de hoogte en volg Myrthe en Lisa

08 Juli 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Dag 3

We begonnen de dag vroeg in Bangkok, omdat we naar de jungle floatel gingen vertrekken via verschillende tussenstops. Een daarvan was de floating market (drijvende markt), waar allerlei bootjes lagen met fruit en souvenirs. Onderweg naar het treinstation werd de groep verdeeld over drie bussen, maar plotseling zagen wij de velg van de bus voor onze bus over de weg rollen. Ze reden naar de kant van de weg en de band moest gerepareerd worden, waardoor we de trein hadden gemist. Hierdoor moest het schema van die dag gewijzigd worden en gingen we door naar een nationaal park met allemaal watervallen, die elk een eigen level hadden. We hebben lekker gezwommen en zijn van de rotsen af gegleden. Na dit bezoek gingen we via de bus en boot door naar onze volgende bestemming: het jungle floatel!!! Dit waren hutjes gebouwd op vlotten, waar wij gingen overnachten. Hier was geen elektriciteit waardoor er een hele gezellige sfeer was met allemaal olielampen. We sprongen gelijk het water in en lieten ons meegaan met de stroming, die daar erg hard gaat. Daarna zijn we gezellig uit eten geweest met de groep en als slot zijn we nog naar een bijzondere dansvoorstelling gegaan van een thaise stam.

Dag 4

We werden vandaag al vroeg wakker van alle mooie geluiden om ons heen. We zijn snel gaan ontbijten, waar we verrast werden door een olifant die in het water werd gewassen! Daarna zijn we snel de rivier weer ingedoken en hebben we nog even genoten van het mooie uitzicht!
Vervolgens hebben we de thaise trein genomen met veel bochten en hobbels waar we door de open ramen lekker veel wind op ons kregen. Vanuit daar gingen we naar het museum van de bridge over the river kwai. Vervolgens zijn we nog met de bus naar de brug gereden wat erg mooi was om te zien. Daarna zijn we naar ons volgende hotel gegaan waar een super mooi zwembad was, waar we dan ook gelijk zijn gaan zwemmen na aankomst. 'S avonds hebben we gezellig met de groep aan de rivier gegeten en nu zijn we aan het nagenieten van alle mooie dingen van vandaag!!

• 08 Juli 2015 - 19:58

Oma W:

Het klinkt allemaal zo leuk, komen jullie wel terug?

• 08 Juli 2015 - 20:22

Jelly:

Wat een enerverende reis, leuk dat jullie zo genieten! Mijn dagen zijn maar saai vergeleken met die van jullie.

• 08 Juli 2015 - 21:33

Paukine:

Wat gaaf om jullie ervaringen reisverhalen te lezen!! Zit hier stinkend jaloers te wezen.....

• 09 Juli 2015 - 20:36

Karen:

GAAAAAAF meiden!! Genieten met de Gote G

• 10 Juli 2015 - 12:15

Susanne Walstra:

Julli blog lezen op de berg!! Super leuk dames!! Ziet er leuk uit!! Veel plezier nog, ciao!!

• 10 Juli 2015 - 21:41

Ellen:

Leuk om in Frankrijk een beetje bij jullie in Thailand te zijn! Lijkt mij een prachtige reis! Nog lekker genieten!!