Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Myrthe en Lisa - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Myrthe en Lisa - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Myrthe en Lisa

Blijf op de hoogte en volg Myrthe en Lisa

12 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Dag 7

Ook vandaag moesten we weer vroeg opstaan. We hebben de hele dag in de lokale bus gezeten naar Chiang Mai. De reis duurde ruim zes uren, maar ging voor ons gevoel best snel voorbij. 'S avonds zijn we chiang mai in geweest met onze reisleidster, hierdoor was het tempo niet erg hoog. Onze reisleidster had trek dus ging bij elk kraampje weer een andere thaise snack kopen. Toevallig kwamen wij nog andere mensen van onze groep tegen en zijn we daar mee uit eten gegaan. Toen we door de achterstraten van chiang mai liepen, kwamen we heel veel prostituees tegen (ook manwijven). Tot slot zijn we nog naar een thaise bokswedstrijd geweest, waar ze erg goed toneel konden spelen hahha

Dag 8

Vandaag was echt een hele leuke dag! We gingen namelijk vandaag naar het elephant nature park, dit is een park waar mishandelde olifanten worden opgevangen. Zo was er bijvoorbeeld een olifant die door de vorige eigenaar door zijn ogen is gechoten, omdat hij niet goed luisterde. Hierdoor is hij aan beide ogen blind geraakt. Ze worden in dit park goed verzorgd door alle vrijwilligers. We begonnen vandaag met de olifanten fruit te voeren. Daarna gingen we met een gids het park in, die ons alles vertelde over de olifanten en wat ze hadden meegemaakt. We moesten goed om ons heen blijven kijken, omdat de olifanten vrij rondliepen in de natuur. Daarna zijn we wezen luchen en 's middags zijn we de olifanten gaan wassen. Dit deden we door emmers water over ze heen te gooien. Een van de olifanten is nog op slippers van mij (myrthe) gaan staan maar ze hebben het overleefd!!
We gingen terug naar het hotel waar we alvast kennis hebben gemaakt met onze gids voor de trekking van morgen!
We zijn 's avonds lekker uit eten geweest en naar de avondmarkt geweest in Chiang mai!
Nu gaan we nog even nagenieten van vandaag en ons voorbereiden op de tocht van morgen :)

• 12 Juli 2015 - 19:04

Oma W:

Jullie zijn nu een week in Thailand en hebben al heel wat meegemaakt.
    En nu hebben jullie nog 2 weken voor de boeg, geniet ervan!
    Groetjes van, O&O.

• 14 Juli 2015 - 15:30

Wilma:

He meiden, wat gaaf om te lezen zeg. En leuk dat jullie ons voorspelbare Hollandse leventje voorzien van zulke wilde en kleurrijke verhalen. Echt genieten! Hopelijk kun je de verleiding weerstaan om zo'n schattig jong dier mee te smokkelen in jullie koffer om uit te zetten in waterrijk Friesland. Heel veel plezier, ( tante) Wilma