Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Myrthe en Lisa - WaarBenJij.nu Sukhothai - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Myrthe en Lisa - WaarBenJij.nu

Sukhothai

Door: Myrthe en Lisa

Blijf op de hoogte en volg Myrthe en Lisa

10 Juli 2015 | Thailand, Sukhothai

Dag 5
Vandaag vertrokken we van ons resort in kanchanaburi naar het hotel in sukothai. We hebben veel tussenstops gemaakt, waar we allerlei thaise hapjes kregen van onze reisleidster. Een daarvan was een soort groene pannekoek/wrap met spul erin dat eruit zag als stro/haar. Het proefde als suikerspin. Myrthe vond het erg lekker en Lisa vond het te zoet. Een andere tussenstop was de krokodillenfarm. Daar hebben wij meerdere krokodillen kunnen spotten, ook heeft een van ons (myrthe) een babykrokodil vast gehouden. Die hele schattige geluidjes maakte. Hierna zijn we door gereden naar het hotel. Die totaal in thaise stijl is. Er lopen hier ook allemaal konijnen rond. 's avonds zijn we als slot nog lekker uit eten geweest.

Dag 6
Vandaag zijn we met de groep vroeg gaan fietsen door het oude deel van sukothai. Dit was vroeger de hoofdstad van thailand. Binnen de oude stadsmuren stonden allemaal oude ruïnes met boeddha's. Het verouderde gesteente gaf een heel mooi effect. Hier hebben we ruim drie uren gefietst vervolgens hebben we gelunched bij een typisch thais restaurant. Hierna zijn we naar het hotel gaan en zijn we nog even sukothai geweest om alvast boodschappen te doen voor de reis voor morgen. De rest van de middag hebben we doorgebracht bij het zwembad in ons hotel.