DE TREKKING - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Myrthe en Lisa - WaarBenJij.nu DE TREKKING - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Myrthe en Lisa - WaarBenJij.nu

DE TREKKING

Door: Myrthe en Lisa

Blijf op de hoogte en volg Myrthe en Lisa

14 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Dag 9

Vandaag vertrokken we al vroeg met een open busje naar een waterval. Het paadje dat ons naar de waterval toe leidde was erg glad dus we moesten uitkijken dat we niet vielen. Vanuit daar zijn we door gegaan naar het startpunt van onze trekking. Daar kreeg iedereen een bamboestok, voor het geval we slangen tegen kwamen. Het pad waarop we liepen was erg stijl, zowel naar boven als naar beneden. We liepen midden in de jungle tussen de bergen, dit was erg mooi om te zien. De tocht duurde ruim 4 uren en was erg warm en vochtig. Eind van de middag kwamen we aan in een afgelegen dorpje, waar een stam woonde. In een van deze hutjes gingen we overnachten. 's avonds hebben we thais gegeten en bij een kampvuur gezeten. We sliepen met z'n 13en in een hutje. Het hutje was klein en primitief, en we sliepen op een harde achtergrond met een kussen dat voelde als steen.

Dag 10

De mensen van deze stam staan 's ochtends al heel vroeg op om te werken. Wij zelf vertrokken 8 uur de bergen in en klommen stijl omhoog. Na een uur te hebben gelopen, kwamen we aan bij een rivier, waar we gingen raften op bamboevlotten. Het water stond erg laag, maar alsnog werden we zeiknat. Er zaten soms erg ruwe stukken tussen, waar een snelle stroming stond en er veel water op het vlot kwam. De omgeving was waanzinnig mooi, met veel groen om ons heen. Ook zijn wij waterslangen en waterbuffels tegengekomen die wild losliepen in de rivier. Na het raften gingen we lunchen en daarna reden we terug naar het hotel. 's avonds zijn we nog uit eten geweest in Chiang mai en zijn we naar de avondmarkt geweest.